نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
3177
-
الف
+

کارگردان ایرانی: آی فیلم2 می تواند فارس زبانان را به یکدیگر نزدیک تر کند

کارگردان پرآوازه ایرانی از ساخت فصل دوم سریال کمیدی «سه در چهار» خبر داد.

«مجید صالحی» بازیگر پرآوازه ایرانی است که با ایفای نقش های کمیدی به هنرمندی محبوب و پرطرفدار تبدیل شده است.

صالحی در 26 سنبله 1354 متولد شده است . او فعالیت هنری خود را با بازی در نمایش «داکتر جوشکار» و تیاتر «آنتیگونه» آغاز نمود و سپس به تلویزیون رفت و خیلی زود با کرکتر «مجید دلبندم» مشهور شد.

اولین اثر سینمایی اش «یکی بود، یکی نبود» است. او بازیگری قابل اعتماد و البته پرطرفدار است. در تلویزیون ایران سریال های زیادی بازی کرده که از مهم ترین آنها می توان به «قطار ابدی»، «سیب خنده»، «زیر آسمان شهر»، «پلیس جوان»، «کوچه اقاقیا»، «خوش رکاب»، «مرده متحرک»، «ترش و شیرین»، «سه در چهار»، «موج و صخره»، «باغ سرهنگ» و «مدینه» اشاره نمود که البته لازم به یادآوری است او چند سریال را هم کارگردانی کرده است.

مجید صالحی از آن دست بازیگرانی است که با ساخت سریال‌هایی مثل «سه‌ در چهار» نشان داد که می‌تواند از عهده ساخت فلم و سریال هم به همان خوبی بازیگری بر آید. اسم او در هر کاری بوده، آن کار خوب دیده شده است.

شبکه آی‌فیلم که از اواخر حوت سال 96 کانال «آی فیلم 2» را برای فارسی‌زبانان جهان راه‌اندازی کرده است، در طول شبانه‌روز با پخش سریال‌های ایرانی توانسته مخاطبان زیادی را با خود همراه کند.

سریال کمیدی «سه در چهار» یکی از سریال هایی است که در جدول نشراتی این کانال قرار گرفت و با استقبال گسترده‌ از سوی مخاطبان آی فیلم2 در افغانستان و تاجیکستان روبه‌رو شد.

به همین بهانه گپ و گفتی خودمانی با «مجید صالحی» کارگردان و بازیگر خوش اخلاق سریال «سه در چهار» داشته ایم که در ادامه می خوانیم:

آی فیلم2: «سه در چهار» چگونه متولد شد؟ اصلاً چرا اسم «سه در چهار» برای این سریال انتخاب شد؟

صالحی:

«سه در چهار» ابتدا قرار بود به کارگردانی «محمدحسین لطیفی» ساخته شود؛ اما به‌خواست رئیس صدا و سیمای ایران، ایشان پروژه «نردبان آسمان» را شروع کرد.

پس از آن، «رامبد جوان» برای گزینه کارگردانی این مجموعه انتخاب شد که گویا قصه کار مطابق سلیقه‌اش نبود و این کار را نپذیرفت و در آخر قرعه به نام من افتاد و این کار را به نویسنده گی «علیرضا مسعودی» آغاز کردیم.

«رضا عطاران» كه مشاور كارگردان بود در طول كار به ما كمك كرد. آقای محمدحسین لطيفی هم که بزرگ‌ترين كمك را كردند و به من انگیزه دادند. 

در واقع اعتماد و لطف ايشان بسیار ارزشمند و مؤثر بود، چون ایشان من را برای کارگردانی معرفی کردند. برای این سریال اسم‌های زیادی پیشنهاد شد ولی در آخر پیشنهاد اسم «سه در چهار» از سوی تهیه‌کننده کار بود که مطرح شد و پذیرفتیم ؛ چون هم مفهوم تکثیر را می‌رساند و هم خوش‌ریتم بود.

آی فیلم2: همان‌طور که می‌دانید، علاوه بر استقبالی که از این سریال کمیدی در ایران  شد، نشر این مجموعه از «آی فیلم2» هم توانست جمعیت زیادی را به طرفداران «سه در چهار» اضافه کند. رمز موفقیت سریال را در چه می‌دانید؟

صالحی:

خیلی خوشحال هستم که این را می‌شنوم. این‌ها همه مایه امیدواری و انگیزه‌دهنده برای ادامه کار است. اما اگر این کار موفق بوده، علاوه بر عوامل زیادی از جمله بازی‌ قوی، داستان خوب و ... ، دلیلش این است که من همیشه در کارهایم سعی می‌کنم به مخاطب بگویم در همه مشکلات یک نقطه امید وجود دارد.

اگر هر گره ای در زنده گی ایجاد شود و هر مشکلی هم پیش پایمان سبز شود، باز هم نباید ناامید شویم. همین‌طور کوشش می‌کنم کارهایم باورپذیر باشند و مردم در هر سطحی بتوانند با شخصیت‌های داستان ارتباط برقرار کنند.

آی فیلم: با توجه به استقبالی که از این سریال شد، چرا سری دوم آن را نساختید؟

صالحی:

خداراشکر بعد از نشر سریال، بازخورد خوبی از مردم گرفتم؛ اما آن زمان ، ساخت دنباله ی سریال‌ها مثل اکنون مرسوم نبود.

سریال دنباله‌دار پایتخت یکی از آن سریال‌هایی است که سری‌های بعدی‌ اش هم همان جذابیت سری اول را دارند و با موفقیت زیادی جلو رفت.

پایتخت یکی از بهترین و پرطرفدارترین سریال‌های این سال‌های صدا و سیمای ایران است و باید به تمام عوامل سازنده آن تبریک گفت. اما در مورد «سه در چهار» شاید بیش از 10هزار نفر به من توصیه کردند که سری دوم «سه در چهار» را بسازید. البته بنده روی این موضوع هم فکر می‌کنم.

آی فیلم2: پس باید منتظر ساخت فصل جدید «سه در چهار» باشیم!

صالحی:

اگر بدانم واقعاً مردم خواهان ادامه‌دار شدن این سریال هستند، سال دیگر می‌توانید شاهد این اتفاق باشید به امید خدا.

آی فیلم2: آقای صالحی، ما بیشتر شما را در نقش‌های کمیدی دیدیم، یا شاید بهتر باشد این‌طور بگویم که نقش‌های کمیدی شما بیشتر به چشم آمده، البته در سریال «مدینه» هم نقش جدی شما خوب دیده شد. شما به سمت نقش کمیدی رفتید یا نقش‌هایی که به شما پیشنهاد شده، بیشتر کمیدی بودند؟

صالحی:

من در ابتدای راه بازیگری‌ ام با نقش‌های کمیدی وارد تلویزیون شدم؛ اما بعدها نقش‌های جدی هم کم بازی نکردم. این سال های اخیر نقش جدی زیاد بازی کردم.

چون اعتقادم بر این است که بازیگر باید هر ژانری را بازی کند که دچار تکرار نشود؛ مثل همین سریال «مدینه» که نقشم کاملاً جدی بود و خداراشکر که بازخوردهای خوبی هم گرفتم. 

به‌غیر از کار مدینه کارهای جدی دیگری هم بازی کرده‌ام؛ مثلاً در کار سینمایی «استراحت مطلق» آقای کاهانی یک نقش جدی داشتم که کاندید چند جشنواره شدم و برنده بهترین بازیگر مرد از جشنواره حافظ؛ (جشنواره حافظ مرحوم علی معلم ).

در کارهای سینمایی اکران نشده هم نقش جدی دارم؛ مثلاً «شاه کش» به ‌کارگردانی آقای وحید امیرخانی یکی از فلم هایی است که باز نقشم جدی است و با آقای هادی حجازی‌فر و مهناز افشار و فرید سجادی حسینی همبازی بودم. در«چراغ‌های ناتمام» باز نقش جدی بازی کرده‌ام و کارهای دیگر.

آی فیلم2: آقای صالحی در کارهایی که ایفای نقش کرده‌اید، کدام نقشتان را بیشتر دوست دارید؟

صالحی:

خب من برای همه کارهایم زحمت کشیدم. «خوش رکاب» را دوست داشتم، «مجردها»، «آخرین مجرد»، «مدینه» و «استراحت مطلق»؛ ولی نقشی که برای من بهترین باشد هنوز پیش نیامده است.

آی فیلم2: اگر به شما پیشنهاد شود در یک کار مشترک با افغانستان یا تاجیکستان همکاری کنید، استقبال می‌کنید؟

صالحی:

بله، من افغانستانی‌ها را می‌شناسم. چند دوست و همکار خوب افغانستانی دارم. این بزرگان انسان‌های شریفی هستند. با تاجیکستانی‌ها هم چند مرتبه برخورد داشتم که این برادران هم واقعاً شریف و دوست‌داشتنی‌اند.

اتفاقاً در اولین کار سینمایی‌ام که قرار است بسازم، یک کرکتر افغانستانی دارم. من دوست دارم از هنرمندان افغان استفاده کنیم. دوستان پیشنهاد می‌دادند که بازیگری برای این کرکتر بیاوریم؛ ولی من و آقای رضا عطاران گفتیم باید سعی کنیم خودِ خود کرکتر را پیدا کنیم که افغان باشد. امیدوارم کارهای مشترک با افغانستانی‌ها بیشتر اتفاق بیفتد؛ همان‌طور که الان هم برادران محمودی دارند خیلی خوب کار می‌کنند. امیدوارم با مردم تاجیکستان هم بتوانیم مشترک کار کنیم و این اتفاق بیفتد.

آی فیلم2: نظرتان درباره کانال تازه تأسیس شده «آی‌فیلم ۲» چیست؟

صالحی:

خب من خیلی خوشحال شدم که این خبر را شنیدم. این کانال می‌تواند ما فارسی‌زبانان را به هم نزدیک‌تر کند و با فرهنگ و عنعنات و آداب و رسوم و اخلاق یک‌دیگر آشناتر شویم. این اتفاق را می‌توان به فال نیک گرفت.

کلاً شبکه آی‌فیلم رشد موفقی داشته و خیلی از سریال‌هایی که در زمان نشر درست دیده نشده، با نشر در آی‌فیلم بهتر دیده می‌شوند. اگر این اتفاق در افغانستان و تاجیکستان هم بیفتد خیلی بهتر می‌شود.

ب م

نظر شما
ارسال نظر